Hey Cédric, zou je jezelf kort willen voorstellen en ons vertellen waarom je ervoor koos om bij Nomios België te werken?
Zeker! Ondertussen werk ik al 3,5 jaar bij Nomios als Account Manager. Hiervoor werkte ik als Account Manager bij bedrijven die meer gericht waren op connectiviteit en telefonie. Mijn doel was altijd om verder te groeien in networking en cybersecurity, omdat ik geloof dat deze sector voortdurend evolueert. Nomios bood precies de uitdaging die ik zocht, en tijdens de sollicitatiegesprekken werd al snel duidelijk dat het een organisatie was die goed bij mij past en ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling.
Wat bedoel je precies met 'een organisatie die bij je past'?
Voor mij was het belangrijk om bij een bedrijf te werken waar je geen nummer bent. Ik wilde een omgeving waarin collega's elkaar kennen, waar je wordt gewaardeerd om je kwaliteiten en waar je de ruimte krijgt om te groeien. Ook zocht ik naar vrijheid om zelf initiatieven te nemen en proactief te zijn. De informele sfeer, transparante mentaliteit en familiale bedrijfscultuur bij Nomios spraken me enorm aan.
Kun je vertellen wat jouw rol als Account Manager bij Nomios België inhoudt?
In mijn job heb ik een zeer divers en uiteenlopend takenpakket. Hier staan de klanten uiteraard altijd centraal: van het opvolgen van bestaande klanten, prospecteren van nieuwe opportuniteiten, contacten onderhouden met onze vendoren, distributeurs en collega's van de andere departementen, tot het volgen van trainingen voor je eigen ontwikkeling. Uiteraard krijg ik altijd een energieboost bij het sluiten van een deal, maar voor mij is de relatie met de klant en hoe tevreden ze zijn over Nomios nog net iets belangrijker.
Wat is jouw grootste succesverhaal tot nu toe?
Dat moet wel het project bij het Sint-Trudo Ziekenhuis zijn. Ik ben daar vanaf het eerste contact via LinkedIn tot een langdurige klantrelatie gekomen. Het begon met een verkennend gesprek, gevolgd door een uitgebreide security assessment, en nu zijn we al meerdere deals verder. Het is een verhaal waar ik trots op ben, omdat ik deze klant vanaf nul heb opgebouwd, wat uiteraard wel wat tijd, energie en inspanningen vraagt.
Doorzettingsvermogen lijkt cruciaal te zijn in jouw rol. Welke andere vaardigheden zijn belangrijk als Account Manager bij Nomios?
Naast doorzettingsvermogen is het belangrijk om veerkrachtig te zijn en elke dag opnieuw met volle moed ertegenaan te gaan. Ook energie, enthousiasme en passie voor technologie zijn essentieel. Daarnaast is het belangrijk om je aan te kunnen passen aan de behoeften van verschillende klanten en om een goede communicator en luisteraar te zijn, die op het juiste moment de juiste vragen stelt. Zo kan je de juiste pijnpunten blootleggen en de klant adviseren en assisteren naar de beste oplossing. Tot slot geloof ik dat het cruciaal is om open te staan voor feedback en coaching om jezelf te blijven ontwikkelen.
Kun je uitleggen wat 'jezelf blijven ontwikkelen' betekent bij Nomios?
Bij Nomios streven we naar zowel commerciële als technische ontwikkeling. Commercieel gezien gebeurt dit onder andere door coaching en brainstormsessies met het management en de (sales) collega's. Op technisch vlak gaat het om het volgen van trainingen, certificeringen en het bijwonen van bijeenkomsten met partners, zodat je je expertise kan blijven verbeteren.
Wij zijn nog op zoek naar collega's voor Cédric! Wil je meer weten over werken als sales bij Nomios België? Neem dan gerust contact op met Cédric ([email protected]) of met onze recruiter, Marieke ([email protected]).
Ons team groeit. Ga met ons mee op reis.
Het geeft zoveel energie om te werken aan iets waar je om geeft, met mensen waar je graag tijd mee doorbrengt. Zo voelen we ons bij Nomios en dat gevoel willen we met iedereen delen.
